Tornant al tema del transport col·lectiu, no estaria de més anar-se'n pensant i negociant amb els municipis propers, el Consell Comarcal i la Diputació o la Generalitat, un sistema de metro comarcal.
De primer, enllç dels Ferrocarrils de la Generalitat amb algun extrem de Badia, i sigui d'allà o de la mateixa Renfe de Barberà, un ramal amb parada cap a Can Llobet, La Romànica, Can Salvatella, Santiga (és a dir, tant zona urbana com industrial, i segur que em deixo llocs de possibles estacions, enllça amb Sabadell -Almogàvers,per exemple), Santa Perpètua o Ripollet).
Sembla molt irreal demanar un metro. Ho és a nivell purament local (el PIBE de La Llagosta ho va demanar fa anys)... però no a nivell comarcal.
És a dir, cal impulsar aquesta idea. Compteu la població que hi ha a les nostres localitats: i compareu amb la que hi havia a Barcelona quan es va començar la xarxa de metro.
Nosaltres parlem d'orbital ferròviaria, per suposat no com un projecte local, sino coordinat amb les poblacions veïnes, la comarca i fins i tot l'àrea metropolitana. El més important és que s'aposti pel transport públic ferroviari enlloc del privat i rodat. El format definitu (tramvia -el projecte de Tramvallès-, ramal de FGC, metro lleuger o altra cosa) caldrà definit-ho amb les administracions implicades, i sobretot, amb la gent i les entitats d'aquestes poblacions. Que com diu Magin, és més que suficient per crear un sistema de transport ferroviari públic potent, que donada la crisi energètica actual, és necessàri i inevitable.
3 comentaris:
Tornant al tema del transport col·lectiu, no estaria de més anar-se'n pensant i negociant amb els municipis propers, el Consell Comarcal i la Diputació o la Generalitat, un sistema de metro comarcal.
De primer, enllç dels Ferrocarrils de la Generalitat amb algun extrem de Badia, i sigui d'allà o de la mateixa Renfe de Barberà, un ramal amb parada cap a Can Llobet, La Romànica, Can Salvatella, Santiga (és a dir, tant zona urbana com industrial, i segur que em deixo llocs de possibles estacions, enllça amb Sabadell -Almogàvers,per exemple), Santa Perpètua o Ripollet).
Sembla molt irreal demanar un metro. Ho és a nivell purament local (el PIBE de La Llagosta ho va demanar fa anys)... però no a nivell comarcal.
És a dir, cal impulsar aquesta idea. Compteu la població que hi ha a les nostres localitats: i compareu amb la que hi havia a Barcelona quan es va començar la xarxa de metro.
Millor tramvia. El tramvia és més barat i el desastre ambiental és menor.
Hola Ibérico i Maginelmago,
Nosaltres parlem d'orbital ferròviaria, per suposat no com un projecte local, sino coordinat amb les poblacions veïnes, la comarca i fins i tot l'àrea metropolitana. El més important és que s'aposti pel transport públic ferroviari enlloc del privat i rodat. El format definitu (tramvia -el projecte de Tramvallès-, ramal de FGC, metro lleuger o altra cosa) caldrà definit-ho amb les administracions implicades, i sobretot, amb la gent i les entitats d'aquestes poblacions. Que com diu Magin, és més que suficient per crear un sistema de transport ferroviari públic potent, que donada la crisi energètica actual, és necessàri i inevitable.
Moltes gràcies per les vostres aportacions!
Estem a la voistra disposició!
EUiA Barberà
Publica un comentari a l'entrada